Benvinguts al blog del cicle inicial de l'escola Sagrada Família de La Llagosta
RSS

Què i com treballem

Lola Casas

Amb motiu de la visita a la biblioteca, ens ha sorgit curiositat per una autora catalana, que escriu llibres per nens. La  Lola Casas. Aquesta autora durant molts anys es ca cartejar amb un altre escriptor molt famós, en Roal Dahl, i es van fer amics.
La Lola escriu poesies i contes.





Ens ha agradat tant la poesia de la Lola, que hem decidit investigar una mica més sobre ella i la seva obra, i entre tots hem muntat una exposició al passadís. Durant uns tardes hem sortit al passadís i al pati, i hem llegit els seus llibres amb parella.



Endrecem la classe abans de marxar de vacances de Pasqua

Abans de marxar de vacances de Pasqua  hem endreçat la classe. Ho hem posat tot al seu lloc, hem recollit els papers de terra, hem regat les plantes i hem passat l'aspiradora per la catifa de la biblioteca.




Reciclem

Ara que hem estudiat els materials hem après la importància de cuidar el medi ambient. A la classe tenim recipients per separar les deixalles. En el Groc hi posem el paper de plata i els plàstics. En el Blau hi posem els papers. I en el Negre les altres deixalles. 
Quan estan plenes anem als contenidor que hi ha al carrer i els buidem.






Els nens i les nenes de segon fan un taller de modelatge amb pasta de sal

Hem fet parelles de treball. Cada parella ha portat farina, sal i un bol per fer la barreja. Les mestres ens han ajudat a fer les proporcions dels ingredients per la massa i aquí en teniu amassant  Després hem deixat reposar unes hores la massa. A la tarda ja estava a punt i hem començat a modelar. Ens hem endut les figures a casa i les hem posat al forn a 180º.










La nostre BIBLIOTECA d'aula

Els nens i les nenes de cicle inicial ens agrada molt llegir. Sempre que acabem les feines ens posem a llegir. Aquesta afició a llegir ha fet que  els nostres mestres ens posessin un espai ben acollidor a l'aula per llegir tranquil.lament. A la biblioteca d'aula hi tenim contes, llibres per investigar i revistes. Hem de respectar unes normes que les hem escrit nosaltres. Mireu com ens ha quedat. 






En Claude Monet

Hem estudiat que en Claude Monet era un pintor francès que li agradava molt pintar l'aigua, la llum del sol i el fum. Sempre pintava paisatges perquè li agradava molt la natura. En Monet va pintar molts quadres que ara són famosos. A nosaltres ens ha agradat molt el de la noia de l'umbrel.la, i n'hem fet una reproducció.
Ah, se'ns oblidava, l'hem fet a l'estil impressionista, com ell. Fent pinzellades com si fossin cometes. Ens han quedat IMPRESSIONANTS!!!!



Exposició al passadís dels objectes d'abans i ara

Durant unes setmanes hem omplert el passadís amb objectes d'abans. Hem estudiat com els objectes han anat canviant al llarg del temps, aplicant els nous invents. Hem vist com l'arribada de l'electricitat i el plàstic van revolucionar el món dels objectes. 











Projecte l'escola i els jocs dels nostres avis.

Durant unes setmanes hem estat investigant com era l'escola dels nostres avis i a què jugaven. Per fer-ho, hem llegit, buscat informació  i hem convidat alguns dels nostres avis. Els avis ens han fet una conferència, i a l'acabar ens han ensenyat alguns dels seus jocs. Hem sortit al pati i hem jugat tot plegats. Ha estat  una gran experiència. Amb totes les coses que hem portat hem fet una exposició al passadís.
MOLTES GRÀCIES AVIS I AVIES; heu estat fantàstics!!!














Treballem la lectura

Aquest any continuem amb el treball de la lectura. A part de la maleta viatgera, a la classe tenim un semàfor. Un cop al mes fem una prova de lectura. Segons ens surti, posem el nostre nom al color verd, taronja o vermell. També, tenim el racó del bon lector. Allà tenim el registre del llibres que ens llegim quan acabem les feines. En la graella de registre apuntem el llibre, la data i si ens ha agradat o no. Quan hem acabat de llegir el llibre fem una fitxa del llibre. Per fer-la seguim les pautes que tenim penjades en un rètol al racó del bon lector. Ens ho passem molt bé llegint. Cada mes tenim un objectiu. Al final de curs el nostre objectiu serà llegir 110 paraules per minut i sense equivocar-nos en cap paraula i entonant bé.




Les joguines dels Reis

Aquesta tarda els nens i les nenes de Cicle Inicial hem jugat amb les joguines dels Reis. Tots n'hem portat una. Només calia que fos una joguina per jugar amb equip. Hem après les  normes i a jugar compartint i sense barallar-nos.
















Treballem la tardor

Hem estampat fulles i hem fet fruites amb plastilina. Ha quedat molt bé!!











Taller d' higiene dental

Als nens de segon els ha visitat una mare que treballa d'auxiliar en la clínica d'un dentista. Ens ha donat consells de com cal cuidar les nostres dents i ens ha ensenyat les eines que fan servir.





Fem un mapa conceptual sobre l'hort

Després d'estudiar les plantes i en particular les hortalisses hem ordenat les idees que hem après i entre tot hem fet un mapa conceptual.





Fem un ambientador natural

Amb una taronja, uns claus i una cinta, els alumnes de segon  hem fet un ambientador natural, vols veure com ha quedat?





Estudiem el nostre cos i com hem crescut

Durant uns dies ens hem dedicat a investigar el nostre cos. Com respirem, com funcionen els sentits, com batega el nostre cor. També hem investigat com hem canviat amb el temps i hem vist com hem crescut.










Iniciem un nou curs: 2012-2013

Els tresors de l'estiu

Hem tornat de vacances i ja hi tornem a ser. Els nens i nenes de segon hem començat recordant les vacances. Cadascú de nosaltres ha portat una capça amb els seus tresors de l'estiu i un diari de les vacances. Els primers dies de classe, els hem dedicat a explicar-nos les vacances i a fer una exposició oral amb la nostra capsa dels tresors. Deu n'hi do, quin munt de coses que hem fet!












PINTEM COM EN SEURAT

Hem treballat un pintor que es diu Seurat i que pintava fent puntets. Hem aprés una mica de la seva vida, el nom dels seus quadres i la seva tècnica.








PROJECTE ELS OFICIS DELS NOSTRES PARES

En aquest projecte vam aprendre moltes coses dels oficis. Per investigar vam convidar els  nostres pares, perquè vinguessin a explicar-nos de què treballen, a on, en què consisteix la seva feina i quines eines utilitzen.






PROJECTE DELS EGIPCIS

Durant un parell de setmanes he estat investigant sobre els antics egipcis i la seva cultura. Ha estat el tema de la setmana cultural.  Hem aprés moltes coses i ha estat molt divertit. Hem vist vídeos, llegit llibres, mirat fotos, hem estudiat restes arqueològiques, hem interpretat i elaborat mapes, hem construït una maqueta d'Egipte i el riu Nil, i hem fet moltes manualitats. Quina passada!!! ara som tots uns egiptòlegs.



















Anem a felicitar el Nadal a tota l’escola

Amb aquest poema que hem aprés de memòria, els nens i les nenes de primer, hem anat a felicitar el Nadal per tota l’escola. Primer l’hem preparat bé,  l’hem enganxat a una postal que hem fet per cada classe i després, per parelles, hem anat a recita’l per tota l’escola.
Cançó de Nadal (Bofill, Puig, Serrat)

L'escola és tancada,
hi ha llum al carrer,
la senyora Pepa
saluda al carter.
"Que tingui un bon dia,
avui és Nadal!
No té una carteta,
                                 no té una postal?"
                                 Li dono una carta
                                    del seu fill Pascual,
                                    que des de Suïssa,
                                 li diu Bon Nadal!











Van Gogh

Vincent Van Gogh, era un pintor molt famós. Un dia, quan va anar a la biblioteca, vam veure un llibre sobre la seva vida i amb molts quadres seus. Ens el vam mirar entre tots. Ens va agradar tant que vam decidir estudiar una mica més aquest pintor.

La bibliotecària ens va prestar un munt de llibres sobre Van Gogh, entre ells hi havia un conte sobre el quadre dels gira-sols i la vida d’en Vincent. La senyoreta ens el va explicar i desprès van anar a l’aula dels ordinador a veure un vídeo sobre la seva vida i sobre com pintava.

Vam fer un mural amb fotografies dels seus quadres i vam jugar a endevinar els títols. Després vam decidir que nosaltres també volíem provar de pintar com en Vincent Van Gogh, i vam agafar pintures grogues, que era el seu color preferit, i les vam barrejar amb el blanc, el negre, el vermell, el verd, i fent i desfent vam crear una pila de tons del groc. Amb aquests colors vam pintar uns gira-sols, com els de Van Gogh, i quan va estar sec, vam penjar les pintures al passadís.

Quina patxoca que fan tots junt oi?
Fotos de l'activitat de VanGogh



Quan era petit


Tot i ser petits ja hem fet la nostra primera exposició oral. Cadascú de nosaltres va preparar una capça, ben decorada amb l’ajut de les nostres famílies, a dins hi vam posar una joguina, una fotografia, el nom del menjar que més m’agradava, i d’altres records de quan érem petits.

A la classe hem preparat l’exposició: Saludar abans de començar, presentar-nos, anunciar de què parlarem i explicar de forma ordena tots els records de quan érem petits, mentre anàvem mostrant els objectes que havia dins de la capça.

L’exposició oral, l’hem fet tots, uns quants cada dia. Quan hem acabat hem posat totes les capces al passadís amb un mural amb les fotografies. Durant uns dies tots hem pogut mirar què hi havia dins les capces dels altres companys de primer i de segon.

fotos de l'exposició i les sessions d'expressió oral


 Hem anat al mercat

Els nens i les nenes de primer hem estudiat els aliments. Hem aprés quins tipus hi ha i d’on provenen. També hem estudiat on els vénen i com es diuen cadascuna de les botigues. També hem aprés com ens hem d’alimentar per estar sans i forts i hem prestat molta atenció a les fruites, perquè des de que va venir la mare del Julen i la mare de la Lucia a donar-nos consells sobre els hàbits saludables, ara cada dimarts esmorzem fruita.



En el taller de textos hem aprés a fer una llista de la compra i hem treballat algunes mesures que fem servir, com el quilo o el mig quilo, o formes de quantifica’ls, com el manat, el ram, el grapat.

Per acabar d’aprendre més coses sobre les botigues, vam anar al mercat del poble. Vam fer grups de tres o quatre tot barrejant els nens/es de primer A amb els del B. També van venir els alumnes de l’aula d’acollida i la Fina. En cada grup vam nomenar un secretari. Aquest portava la carpeta amb el full de les preguntes que havíem d’investigar el llapis i la goma. Vam fer moltes fotos i ens ho vam passar molt bé. Volem donar els gràcies als botiguers i a les botigueres del mercat per haver-nos ajudat a respondre les preguntes que havíem d’investigar i per ser tan amables amb nosaltres.

Abans de marxar, en vam parar a la fruiteria i vam comprar fruita per tothom per esmorzar. Quan vam arribar a l’escola ens vàrem assentar en rotllana al pati i vam esmorzar tots plegats.


Les capses dels sentits
EL COS
Els ulls són per mirar
les mans per agafar
el cap és per pensar
els dits són per tocar
els peus per caminar
el nas per olorar
la llengua per tastar
les dents per mastegar
les orelles per sentir

t’ho torno a repetir:
Els nens i les nenes de primer, hem estudiat el cos humà i els sentits. Hem observat, investigat, experimentat, classificat i hem tret conclusions. HEM FET DE CIENTÍFICS!!!!!
Hem preparat una capça per a cadascun dels sentit, a dins hi hem posat coses per olorar, degustar, tocar, mirar, i escoltar. Per parelles i amb el ulls tancat hem comprovat si sabíem distingir i identificar olors, sorolls i sabors. Amb les altres capces hem treballar les formes, colors i mides, i si eren llises, rugoses, suaus o aspres.

fotografies de les activitats

Visitem la biblioteca municipal
Els nens i les nenes de Cicle Inicial, hem començat un seguit d’activitats per fomentar la lectura i millorar la competència lectora. Hem visitat la biblioteca municipal, hem après on estan els contes per a la nostra edat i quines normes hem se seguir quan estem allà. Ens hem fet el carnet i hem agafat uconte en préstec.
"El teu millor amic, és un bon llibre per Llegir"

Fem de cuiners

<><><><><><><><></>
  En el taller de textos hem treballat la recepta. Ja que estem a la tardor, hem escollit la recepta “amanida de tardor”. Hem preparat els ingredients i hem seguit els passos de la preparació. Ens hem emportat l’amanida a casa. Ui què bona!!





Educació Infantil visita l’exposició de la tardor


Estem tan content de la nostra decoració de tardor i de l’exposició dels fruits, de la tardor, dels bolets i de tot el que hem après de la tardor, que hem convidat als nens i a les nenes de P5 a visitar la nostra exposició. Cada grup del nens de primer s’ha preparat un trosset per explicar i guiar en la visita a l’exposició. En el taller de textos hem fet la invitació.

Ens ha agradat molt retrobar-nos amb les Mestres de parvulari i explicar el què hem après als nens i nenes més petits.


Decoració de tardor






Ha arribat la tardor,i hem decidit guarnir les classes i els passadissos amb elements de la tardor. Primer vam portar fruits de la tardor i els vam classificar en secs i carnosos, després vam modelar bolets com el rovelló, el fredolic, la llenega i el carlet, amb plastilina, també vam portar roba i complements que fem servir a la tardor, per últim vam fer un arbre amb paper d’embalar , és un roure, i li vam pintar fulles taronges, grogues i morró. També en vam penjar algunes amb un fil de pescar pel sostre, com si el vent les fes volar. Per acabar-ho de arrodonir les mestres van posar paper de cel·lofana als vidres, de color groc, taronja i vermell.


Què guarnit i què bonic ha quedat!!!
Decoració De Tardor